Retur/Reklamation

Vanliga frågor vid en retur eller reklamation.

Vid en eventuell reklamation är det bra att ha bildunderlag på skadan så vi lätt kan se vad som behöver bytas ut.
Vi kan behöva undersöka varan innan vi godkänner din reklamation, är detta fallet tillgodoser vi en retursedel som vi skickar ut till dig, skulle felet visa sig vara ett handhavandefel tas en undersökningsavgift samt returavgift ut.

Vi strävar efter att hjälpa dig snabbast möjligt, har vi delen/produkten i lager och din reklamation är ett godkänt fabrikationsfel så skickas din nya del/produkt ut samma vardag efter godkännandet.

Returkostnaden är något du som kund själv står för, tänk på att emballera produkten väl då skador lätt kan framkomma under hanteringen av speditören. Glöm inte att bifoga en kopia på orderföljsedeln, en retur utan underlag blir automatiskt nekad samt ej utbetald.

När du mottagit ett godkänd returansökan kan du skicka tillbaka din produkt till oss, vänligen notera ditt returnummer på orderbekräftelsen som bifogas med returen.

Tänk på att produkten skall vara i väsentligt oförändrat skick.

Vid godkänd retur betalas pengarna ut inom 10 arbetsdagar till samma konto som belastats från köpet.


Anmäl din retur/reklamation här


Fält märkt med * måste fyllas i